Op 31 maart 2022 zal KPN de stekker uit zijn 3G netwerk trekken. De provider doet dit omdat er steeds minder mensen zijn die gebruik maken van 3G en al internetten via 4G en 5G. De frequenties die die hierdoor vrijkomen zullen worden gebruikt om zowel 4G als 5G sneller te functioneren. 2G zal reeds online blijven omdat veel apparatuur daar nog op werkt zoals slimme meters en zakelijke toepassingen.
Mocht je telefoon ook gebruik kunnen maken van 2G dan zal deze hierop terugvallen; nadeel hiervan zal zijn:
Een lagere snelheid.
Niet kunnen bellen en internetten tegelijkertijd.
Geluidskwaliteit tijdens het telefoneren zal sterk verminderen.
Zelf je telefoon correct instellen:
KPN heeft speciaal voor het wijzigen van de instellingen een tool ontwikkeld die klanten stap voor stap meeneemt door hun toestel om dit zo correct in te stellen.
Zie HIERde door KPN speciaal ontwikkelde tool waarbij klanten met behulp van de tool hun netwerkmodus correct in kunnen stellen. Hier worden dagelijks nog toestellen aan toegevoegd.
Zie HIERde door KPN speciaal ontwikkelde tool waarmee klanten op hun toestel 4G bellen kunnen activeren. Hier worden dagelijks nog toestellen aan toegevoegd.
Lukt dit niet? Dan kunnen wij jou helpen:
Bij Theiner ICT kunnen we eventueel helpen met het correct instellen van je telefoon of door de simkaart te vervangen om zo te zorgen dat je alsnog gebruik kunt maken van het 4G netwerk. Natuurlijk moet je oude telefoon dit wel kunnen ondersteunen, anders is het toch tijd om een nieuw toestel aan te schaffen.