Menu

Nieuws

Mannen en vrouwen: wie doet wat met social media?

We verschillen allemaal van elkaar en zo ook hoe we gebruik maken van de smartphone en social media. Als er alleen een vergelijking tussen mannen en vrouwen gemaakt wordt, komen er leuke feiten naar boven. Financesonline.com heeft een aantal leuke zaken in beeld gebracht met een infographic.

Hierbij een aantal leuke resultaten:

  • 38% van de vrouwen speelt spelletjes op hun smartphone. Dat is zelfs 10% meer dan mannen.
  • 13% van de mannen gebruikt social media om te daten ten opzichte van 7% van de vrouwen.
  • 71% van de vrouwen is bereid op Facebook de ‘vind ik leuk’ knop van een merk aan te klikken om van aanbiedingen te kunnen genieten, in tegenstelling tot 18% van de mannen.
  • 27% van de mannen gebruikt social media voor zakelijke redenen, terwijl 22% van de vrouwen het daarvoor gebruikt.
  • In contact blijven met vrienden en familie via social media? 65% van de vrouwen doet dit ten opzichte van 53% van de mannen.
  • Mannen zijn meer geneigd een coupon of QR-code te scannen dan vrouwen: 56% tegen 38%.
  • Vrouwen zullen minder snel een actie ondernemen na het zien van betaalde advertenties. Bij social media negeert 48% van de vrouwen betaalde advertenties tegen 42% van de mannen. Bij sms/bericht advertenties op de mobiel negeert 59% van de vrouwen de advertentie ten opzichte van 52% van de mannen.

Deze feiten laten duidelijk zien dat het heel belangrijk is dat online adverteren strategisch degelijk in elkaar moet zitten. Het vaststellen van een duidelijke boodschap en het bepalen van een degelijke doelgroep zijn erg belangrijk om zo veel mogelijk draagvlak te creëren. Als u meer wilt weten over online adverteren, neem dan gerust contact op met Theiner en laat u informeren over de mogelijkheden.

Voor de volledige infographic met alle resultaten bekijk:
http://reviews.financesonline.com/review-of-social-media-and-smartphone-usage/

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone